Alvorens een website of webshop te starten, moet een S.E.O & S.E.A studie voor het Franse taal worden uitgevoerd. Dit is voor mij heel belangrijk om het semantische veld van jouw bedrijf te begrijpen.

Hoewel ik Frans ben, ken ik niet elke specifieke woordenschat van elk vakgebied. Ook, zelfs als ik de woordenschat wist, zou ik nog steeds een SEO-studie uitvoeren om erachter te komen welke woorden zijn de meest populaire onder potentiële kopers.

Als de kwantitatieve studie via google adword de basis van het onderzoek blijft, moet het worden aangevuld met eenvoudige observatie. Deze fase bestaat uit het observeren van de Google-resultatenpagina’s op de belangrijkste zoekwoorden (resultaten, Google-image, Google-video, Google-suggestie…), maar ook gewoon het bestuderen van de keuzes en strategieën van de belangrijkste concurrenten in Frankrijk.

Tot slot, en dat is het allerbelangrijkste, zal een werkvergadering worden opgezet om de SEO-SEA strategie vast te stellen.

Voorbeeld van een S.E.O.-studie voor elektrische fiets (« vélo électrique » in het Frans).